Program je rozdělen na teoretickou a praktickou část s dílnou. Účastníci si vyzkouší různé typy kooperace, budou hrát kooperativní hry. Naučí se naplánovat, zorganizovat, realizovat kooperativní činnosti do běžného programu dne při sledování určitého vzdělávacího cíle. Při práci se zpětnou vazbou se zaměříme na uvědomění provázanosti vlastní nabídky vzdělávání i konečných výstupů v předškolním vzdělávání s cíli, kritérii hodnocení a nutné pedagogické diagnostiky. Vymezení pojmů spolupráce – kooperace, typy kooperace – základní charakteristiky kooperativního učení, specifické znaky kooperativního učení – podmínky pro kooperativní učení, metody kooperativní skupinové činnosti Praktická část – příklady a náměty na kooperativní hru a její význam v předškolním vzdělávání, pedagogická diagnostika – kooperativní dovednosti a jejich rozvoj, plánování, organizování a realizace – provázanost cílů, kritéria hodnocení, zpětná vazba, hodnocení výstupů.