Praktický seminář s dílnou se zaměří na východiska pro plánovací aktivit v rámci integrovaného bloku. K nahlédnutí budou konkrétní materiály – ŠVP, TVP, ukázky plánů, fotografie, poznámky k pedagogické diagnostice. I. část – Legislativní zajištění předškolního vzdělávání – výchovné a vzdělávací trendy dnešní společnosti – nové poznatky a názory odborníků v oblasti psychologie a vzdělávání dítěte (vliv prožitku na zapamatování, flow učení, paměťové cesty, význam a limity soutěžení versus rozvoj hlubší spolupráce dětí, vliv homogenního nebo heterogenního složení třídy, hodnocení aktivit dětmi a s dětmi, digitalizace v MŠ apod.) – pedagogický přístup k dětem a specifické požadavky na odbornost a jednání předškolního pedagoga, jeho osobnostní nastavení a adaptabilita. II. část – V pracovní dílně se pedagogové seznámí s několika možnostmi postupů a forem plánování, postupy plánování, formulace konkrétních pedagogických cílů a sestavení odpovídající nabídky aktivit, posuzování a uplatňování třídních rituálů, systémových prvků, pravidel, tradic.