Seminář není opakováním je obohacen o další nové věci, takže kdo už na tomto tématu byl, nebude zklamán. Základem klimatu ve školce je vyladěnost kolektivu, ve třídě pak vyladěnost obou učitelek. Zvyky, stereotypy, rituály – cvičení, technika komentování (tedy jak vést dialog s dvouletým dítětem aby mě akceptovalo a já jej rozvíjel(a) – technika “Dobré ve špatném”, která je použitelná pro učitelky osobně, ale hlavně pro děti po úrazech, traumatech, rozvodech atd. Seminář nabídne účastníkům vyjma informací také vedení k úvaze, proč reagují děti na konkrétní osobu tak, jak reagují. Co je možné změnit a co je nutné jednoduče přijmout. Vývojové stupně u dětí a z nich vyplývající požadavky na přístup učitele” – formy, metody – co si právě onen vývojový stupeň žádá,”Jak motivovat nemotivovaného”, “Fáze procesuzměny”, “Dynamika vývoje třídy” a “Osobnost učitele – sebereflexe a sebepotvrzování”.