Mapa podpory a spolupráce

Mapa s přehledem škol a dalších institucí, které s námi buď spolupracují nebo poskytují související služby, včetně základních informací o nich. 

Mapa podpory a spolupráce

Mapa s přehledem firem a podpůrných institucí Plzeňského kraje, které s námi spolupracují, včetně základních informací o nich. 

Aktivita Dress UP and stay home rozvíjí kompetence žáků pro přenos globálního know-how do regionálního kontextu.

Harmonogram projektu v roce 2025:

do 31. 1.       – zaslání nominací žáků včetně požadovaných dokumentů

do 30. 3.      – finální výběr účastníků krajskou komisí

do 30. 4.      – podepsání smluv s účastníky

1. 5. – 30. 6. – společná příprava účastníků (2-3 setkání v Plzni) + tvorba výjezdových skupin

1. 7. – 15. 9. – výjezdy skupin do Japonska: Studijní výjezd bude pro každou skupinu v rozsahu cca 14 dnů. V rámci výjezdu jsou plánované studijní aktivity v Tokyu (např. návštěvy firem, Science centa Miraikan), cesta Šinkansenem do Osaky, v Osace aktivity a prezentace v rámci výstavy EXPO 2025. Konkrétní termíny výjezdů jednotlivých skupin budou k dispozici v květnu 2025.

od 1. 9.          – předávání zkušeností účastníků ve třídách, školách, místních komunitách dle plánu žáků

Výběrový proces žáků pro projekt Dress Up & Stay Home 2025

Škola vybírá 1-3 žáky, kteří splňují níže definované požadavky a nominuje je k účasti.

Podmínky účasti/nominace:

  • Účastník bude po celý rok 2025 žákem školy, která jej nominuje (pravidelná docházka)
  • Účastník má komunikační úroveň AJ na úrovni B2 (dokládá certifikátem, potvrzením vysílající školy o žákově znalosti AJ na úrovni B2).
  • Účastník má osobností, sociální a odborné předpoklady pro účast v programu (viz. profil ideálního účastníka níže) včetně efektivního přenosu cíle do komunity.

Přihláška nominovaného žáka se skládá z:

  • Potvrzení školy, že žák bude žákem školy po celý rok 2025 (sken podepsaného originálu)
  • Doklad o úrovni AJ na úrovni B2 (sken originálu certifikátu nebo potvrzení)
  • Motivační dopis žáka k účasti (PDF max 1 normostrana), který představuje žákův náhled na 3 následující oblasti:
  1. a) Co je slovy uchazečů hlavní myšlenkou Světových výstav a EXPO 2025?
  2. b) Jak Český pavilon plánuje vystihnout téma EXPO 2025?
  3. c) Co by si chtěl uchazeč z návštěvy EXPO 2025 odvézt pro komunitu? Jak to obohatí komunitu? Jaké budou konkrétní aktivity, které zajistí přenos zkušenosti do komunity?

Finální skupina účastníků je pro rok 2025 80 žáků.

Cílem výběrové komise je zajistit účast žáků z co největšího počtu škol.

Nominace škola zasílá do 31. 1. 2025 na adresu dressup@kcv.cz

 

 

Profil ideálního účastníka projektu:

1.⁠ ⁠Přebírá iniciativu

Aktivně se zajímá o své vzdělání a hledá příležitosti, jak se rozvíjet, nejen v rámci školních povinností, ale i mimo ně.

Nabízí pomoc spolužákům nebo učitelům, aniž by byl vyzván.

2.⁠ ⁠Stanovuje si cíle

Má jasnou představu o svých krátkodobých i dlouhodobých cílech, ať už jde o akademické výsledky, osobní růst nebo budoucí kariéru.

Pracuje systematicky na jejich dosažení.

3.⁠ ⁠Řeší problémy samostatně

Při obtížích hledá různá řešení, konzultuje je s ostatními a snaží se přijít s konkrétním plánem, než požádá o pomoc.

Učí se z chyb a bere je jako příležitost k učení.

4.⁠ ⁠Zapojení do mimoškolních aktivit

Účastní se různých kroužků, projektů, soutěží nebo dobrovolnických činností, aby rozšířil své zkušenosti a schopnosti.

Iniciuje nebo navrhuje nové aktivity pro školu nebo třídu.

5.⁠ ⁠Efektivní organizace času

Plánuje si úkoly, stanovuje priority a dodržuje termíny.

Dokáže skloubit školní povinnosti s volnočasovými aktivitami.

6.⁠ ⁠Pozitivní přístup

Přistupuje k výuce s nadšením, i když se jedná o náročné předměty nebo témata, která ho přímo nezajímají.

Snaží se inspirovat své okolí a vytvářet pozitivní atmosféru ve třídě.

7.⁠ ⁠Ochota učit se novým věcem

Nezůstává pouze u toho, co je vyžadováno ve škole – zkoumá nové oblasti, učí se nové dovednosti a hledá způsoby, jak zlepšit své schopnosti.

Sleduje moderní trendy ve svém oboru zájmu a nebojí se experimentovat.