Vyberte si způsob, který vám vyhovuje – chat, e-mail, online nebo osobní setkání. Zvolte si poradce, datum a čas podle svých možností.
Vyberte si způsob, který vám vyhovuje – chat, e-mail, online nebo osobní setkání. Zvolte si poradce, datum a čas podle svých možností.
Mapa s přehledem škol a dalších institucí, které s námi buď spolupracují nebo poskytují související služby, včetně základních informací o nich.
Mapa s přehledem firem a podpůrných institucí Plzeňského kraje, které s námi spolupracují, včetně základních informací o nich.
do 31. 1. – zaslání nominací žáků včetně požadovaných dokumentů
do 30. 3. – finální výběr účastníků krajskou komisí
do 30. 4. – podepsání smluv s účastníky
1. 5. – 30. 6. – společná příprava účastníků (2-3 setkání v Plzni) + tvorba výjezdových skupin
1. 7. – 15. 9. – výjezdy skupin do Japonska: Studijní výjezd bude pro každou skupinu v rozsahu cca 14 dnů. V rámci výjezdu jsou plánované studijní aktivity v Tokyu (např. návštěvy firem, Science centa Miraikan), cesta Šinkansenem do Osaky, v Osace aktivity a prezentace v rámci výstavy EXPO 2025. Konkrétní termíny výjezdů jednotlivých skupin budou k dispozici v květnu 2025.
od 1. 9. – předávání zkušeností účastníků ve třídách, školách, místních komunitách dle plánu žáků
Škola vybírá 1-3 žáky, kteří splňují níže definované požadavky a nominuje je k účasti.
Podmínky účasti/nominace:
Přihláška nominovaného žáka se skládá z:
Finální skupina účastníků je pro rok 2025 80 žáků.
Cílem výběrové komise je zajistit účast žáků z co největšího počtu škol.
1. Přebírá iniciativu
Aktivně se zajímá o své vzdělání a hledá příležitosti, jak se rozvíjet, nejen v rámci školních povinností, ale i mimo ně.
Nabízí pomoc spolužákům nebo učitelům, aniž by byl vyzván.
2. Stanovuje si cíle
Má jasnou představu o svých krátkodobých i dlouhodobých cílech, ať už jde o akademické výsledky, osobní růst nebo budoucí kariéru.
Pracuje systematicky na jejich dosažení.
3. Řeší problémy samostatně
Při obtížích hledá různá řešení, konzultuje je s ostatními a snaží se přijít s konkrétním plánem, než požádá o pomoc.
Učí se z chyb a bere je jako příležitost k učení.
4. Zapojení do mimoškolních aktivit
Účastní se různých kroužků, projektů, soutěží nebo dobrovolnických činností, aby rozšířil své zkušenosti a schopnosti.
Iniciuje nebo navrhuje nové aktivity pro školu nebo třídu.
5. Efektivní organizace času
Plánuje si úkoly, stanovuje priority a dodržuje termíny.
Dokáže skloubit školní povinnosti s volnočasovými aktivitami.
6. Pozitivní přístup
Přistupuje k výuce s nadšením, i když se jedná o náročné předměty nebo témata, která ho přímo nezajímají.
Snaží se inspirovat své okolí a vytvářet pozitivní atmosféru ve třídě.
7. Ochota učit se novým věcem
Nezůstává pouze u toho, co je vyžadováno ve škole – zkoumá nové oblasti, učí se nové dovednosti a hledá způsoby, jak zlepšit své schopnosti.
Sleduje moderní trendy ve svém oboru zájmu a nebojí se experimentovat.