Vyberte si způsob, který vám vyhovuje – chat, e-mail, online nebo osobní setkání. Zvolte si poradce, datum a čas podle svých možností.
Vyberte si způsob, který vám vyhovuje – chat, e-mail, online nebo osobní setkání. Zvolte si poradce, datum a čas podle svých možností.
Mapa s přehledem škol a dalších institucí, které s námi buď spolupracují nebo poskytují související služby, včetně základních informací o nich.
Mapa s přehledem firem a podpůrných institucí Plzeňského kraje, které s námi spolupracují, včetně základních informací o nich.
Otvírák k tématu Škola jako místo pro rozvoj kompetencí pro život
Žáci Mikulášského gymnázia a Střední školy informatiky a služeb
Mgr. Petr Kravec
Pedagog a kariérový poradce na Gymnáziu SOŠ v Rokycanech
Mgr. Lukáš Vlček
Je v současné době ředitel Krajského centra vzdělávání v Plzni. V oblasti kariérového poradenství v ČR působí již deset let. Je členem výkonného výboru Expertní komory kariérového poradenství.
Jak podpořit setkávání a vzdělávání pedagogů napříč školami?
Mgr. Alena Havelková
Třídní učitelka 9. třídy ZŠ Dýšina, účastnice Vzdělávacího programu pro kariérové poradce v Plzeňském kraji.
Mgr. Kamila Koblerová
Kariérová poradkyně Krajského centra vzdělávání Plzeň, lektorka a facilitátorka učících se skupin pedagogů / účastníků Vzdělávacího programu pro kariérové poradce v Plzeňském kraji.
Mgr. Karel Konopík
Pedagog a kariérový poradce SOU Domažlice, účastník Vzdělávacího programu pro kariérové poradce v Plzeňském kraji se zkušeností vedení školní skupiny zaměřené na sebepoznávání.
„Co to v praxi obnáší?“ aneb zážitkové kariérové vzdělávání
Mgr. Jan Brabec
Pracuje jako kariérový poradce a lektor v Krajském centru vzdělávání. Věnuje se individuálnímu poradenství pro veřejnost, skupinovému poradenství pro ZŠ a SŠ a vzdělávání poradců. Zaměřuje se na osobní rozvoj a celoživotní vzdělávání v interakci s proměnami společnosti a světa práce.
Bc. Lenka Nová
Pracuje již téměř 10 let jako studijní asistentka pro uchazeče a studenty se specifickými potřebami v Informačním a poradenském centru ZČU. Pomáhá handicapovaným studentům s orientací v budovách univerzity a překonávat negativní důsledky plynoucí z jejich postižení nebo znevýhodnění ať zprostředkováním vhodných pomůcek nebo doporučením ohledně rozvržení studia. Podílí se také na akcích typu VŠ na zkoušku, Rok jedna nebo Letní škola IPC pro děti.
Ing. Zdeňka Nováková
Pracuje jako koordinátorka poradenské sítě projektu Vzdělávání 4.0. Jejím zaměřením je podpora spolupráce škol a firem zejména v oblasti stáží, exkurzí a praxí.
JUDr. Jan Ožana
Absolvent Právnické fakulty Západočeské univerzity v Plzni (2013), od r. 2016 doktor práv (Právnická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci). V současné době působí jako seniorní advokát v plzeňské pobočce pražské kanceláře act Řanda Havel Legal, kde realizoval se studentem Gymnázia Plzeň stínování advokátní profese.
Mgr. Jakub Siegl
Působí jako vyučující, třídní učitel a předseda předmětové komise na Gymnáziu Františka Křižíka v Plzni. Jako třídní učitel septimy se aktivně podílel na rozšíření školního programu stínování profesí žáky 3. ročníku a septimy a společně s Evou Kletečkovou na škole zavádí žákovská portfolia jako součást kariérového vzdělávání.
Bc. Kateřina Ulčová
Pracuje jako studijní asistentka pro uchazeče a studenty se specifickými potřebami v Informačním a poradenském centru ZČU. Přes 10 let se věnuje vzdělávání a práci s lidmi všech věkových skupin. Pomáhá studentům překonávat negativní důsledky plynoucí z jejich postižení nebo znevýhodnění, podporuje studenty v řešení studijních krizových situací, a to i prostřednictvím chatové poradny v projektu Systematická podpora duševního zdraví v adolescenci (zkráceně PODUZ).
Role pedagoga v procesu stínování odborníka – interaktivní workshop
Mgr. Eva Kletečková
Působí jako vyučující, výchovná poradkyně pro žáky s SPU a kariérová poradkyně na Gymnáziu Františka Křižíka v Plzni. Ve spolupráci s Krajským centrem vzdělávání v rámci projektu Vzdělávání 4.0 v Plzeňském kraji iniciovala a koordinovala rozšíření školního programu stínování profesí pro žáky 3. ročníku a septimy.
Kompetence pro budoucnost – interaktivní workshop
Mgr. et Mgr. Hana Maříková
Pracuje jako kariérová poradkyně a lektorka v Krajském centru vzdělávání a na Západočeské univerzitě v Plzni v Informačním a poradenském centru. Zaměřuje se na podporu škol v oblasti zavádění kariérních portfolií, na reflexi a rozvoji spolupráce škol a zaměstnavatelů.
Mgr. Dagmar Pelesná
V současné době působí v Krajském centru vzdělávání jako kariérová poradkyně a lektorka. Vede školy zejména v zavádění portfolií a podpoře funkčního školního poradenského pracoviště. Lektorování si užívá i na poli neformálního a zájmového vzdělávání, a to zejména působením v Cirkuláriu – centru nového cirkusu v Plzni. Srdcové oblasti jsou pro ni zážitková pedagogika, práce se skupinou a osobnostní a sociálního rozvoj.
Školní tranzit – jak špatně neodbočit
Mgr. Michal Beneš
Vystudoval psychologii a výtvarnou výchovu na FPE ZČU. Od roku 2014 působí v organizaci Ponton. Zapojil se do několika mezinárodních projektů a stáží (Erasmus+, MagicWand pro streetwork, Asociace manažerů absolventů) a absolvoval mnoho odborných kurzů. Mimo jiné také pracoval jako lektor probačního programu Na cestě organizace Člověk v tísni, školitel drogové prevence v soukromém sektoru, vedl zájmové výtvarné kroužky nebo rekvalifikační kurzy pro tatéry.
Nejvíce ho baví, že práce s dětmi a mladými lidmi není nikdy stereotypní. Výsledky se sice nemusí ukázat hned, ale o to větší radost z nich má po letech. Ponton pro něj představuje zázemí přátelské a zároveň profesionální organizace, která se nebojí výzev a dokáže na ně flexibilně reagovat.
Ing. Tereza Průchová
Působí jako vyučující a školní metodička prevence na SŠ Bor, kde se stará o dobré vztahy jak mezi žáky, tak i (mimo jiné) mezi SŠ Bor a základními školami v okolí.
Mgr. Rut Veselá
Původní profesí divadelní historička a teoretička od roku 2006 pracuje v společnosti Člověk v tísni. Vždy se zaměřovala na podporu starších dětí vyrůstajících v prostředí ohroženém sociálním vyloučením. Nejdříve jako dobrovolnice a pak jako zaměstnanec pracovala na Kladenské pobočce Člověka v tísni. V současné době je metodičkou programu Podpora mladistvých a koordinátorkou programu Retrostipendia Nadace Albatros.
Jaká je souvislost mezi vzdělávacím ne/úspěchem a sociální situací regionu?
Mgr. et Mgr. Karel Gargulák
Analytik vzdělávací politiky, který vede projekty v organizaci PAQ Research. Stál u přípravy národní Strategie 2030+. Pomáhá státu, krajům i obcím, jak strategicky řídit své školy a spolupracovat na úspěchu každého dítěte ve vzdělávání a životě.
Jak podpořit sociálně znevýhodněné žáky?
Mgr. et Bc. Ilona Bočinská
Je 15 let ředitelkou základní školy Boženy Němcové v Přerově (s třicetiletou pedagogickou praxí) a má bohaté zkušenosti se vzděláváním žáků se sociálním znevýhodněním.
Mgr. Vladislav Günter
Regionální koordinátor projektu Podpora rovných příležitostí (Národní pedagogický institut – Národní plán obnovy) pro Prahu, Středočeský, Karlovarský a Plzeňský kraj s více než dvacetiletou praxí v oblasti integrace cizinců, vzdělávání pedagogů a podpory společného vzdělávání.
Fond jako nástroj podpory sociálně znevýhodněných žáků
Jiří Cimpel, EFP
Od roku 2021 je předsedou školské rady na Waldorfské škole Dobromysl. Rada zajišťuje ve škole státem předepsané činnosti, například schvalování rozpočtu školy, výroční zprávy atp. Navíc jí byl do správy svěřen také stipendijní a sociální fond, který škola zřídila jakožto podporu pro rodiče, kteří se dostali do tíživé finanční situace a nemohou si dovolit platit školné, nebo jiné výdaje se školní docházkou jejich dítěte spojené.
Podpora sociálně znevýhodněných studentů při studiu na VŠ
Bc. Pavla Hrabačková
Vedoucí Informačního a poradenského centra ZČU v Plzni, které poskytuje komplexní systém poradenských a podpůrných služeb nejen směrem ke stávajícím studentům univerzity, ale i k uchazečům o studium, případně i absolventům.
doc. Mgr. Jiří Kohout, Ph.D.
Prorektor pro koncepci vzdělávání a záležitosti studujících na Západočeské univerzitě v Plzni.
Mgr. Šárka Vohlídalová
Od roku 2019 pracuje jako vedoucí Centra Carolina na Univerzitě Karlově. Vystudovala sociální a kulturní antropologii a sociální práci na ZČU, 12 let pracovala jako terénní a kontaktní pracovník se znevýhodněnými skupinami obyvatel v Plzni a v Praze se zaměřením na inkluzi ve vzdělání. Z této praxe čerpá i v rámci metodického vedení vysokoškolského poradenství pro studenty se znevýhodněním. Jejím celoživotním zájmem je právě inkluze ve vzdělávání.
Psychologická podpora v procesu vzdělávání
PhDr. Martina Komzáková, Ph.D.
Psycholožka a psychoterapeutka se specializací na arteterapii. Dlouhá leta pracovala v neziskových organizacích specializovaných na krizovou intervenci a léčbu závislostí. V současné době je pracovnicí katedry psychologie FPE ZČU a externě spolupracuje s Ateliérem arteterapie při PedF JČU v českých Budějovicích. V soukromé praxi se primárně zaměřuje na integrativní a arteterapeutický přístup ke klientovi.
Mgr. Michaela Šimanová
Patří do týmu kariérových poradců v Krajském centru vzdělávání, od roku 2016 se ale zároveň pohybuje ve školství – v mateřských a základních školách, ale i na učilišti či gymnáziu – jakožto školní psycholog.
Škola Připravená Podpořit …
Mgr. Jana Edelová
Vystudovala sociální práci na FSS MU v Brně. V TADY A TEĎ, o.p.s. pracuje jako školská sociální pracovnice na 13.ZŠ, terénní aktivizační pracovnice SAS a koordinátorka dobrovolníků. Ve své práci si nejvíce váží důvěry, se kterou se na ni žáci, jejich rodiče či učitelé obrací a otevřenosti, se kterou škola ke spolupráci přistupuje.
Mgr. Kateřina Modrá
Na 13. ZŠ působí jako pedagožka, školní metodička prevence a třídní učitelka 9. ročníku. Je ráda, když k ní mají žáci důvěru a nebojí se jí svěřit.
Mgr. Dagmar Plesná
Medailonek viz Den I.
Mgr. Alexandra Petrů
Je specialistka na krizovou intervenci, s bohatými zkušenostmi nejen s řešením těžkých životních situací, ale i ze školství. Pracovala jako ředitelka základní školy, dnes učí na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem budoucí sociální pracovníky. Působí také v Člověku v tísni, kde vede podpůrné skupiny a vzdělávací kurzy – obojí pro asistenty pedagoga. Zároveň lobbuje za jejich lepší postavení ve školství.
Ing. Michaela Svobodová
Po dokončení vysokoškolského studia se díky orientaci v přípravě a realizaci projektů dostala k práci koordinátorky projektu zaměřeného na specializační studium pro školní metodiky prevence. Od té doby se věnuje tématu rovných příležitostí ve vzdělávání. Od roku 2021 je součástí týmu v Krajském centru vzdělávání jako koordinátorka poradenské sítě. Ve své práci se snaží podporovat nejen školy k tvorbě takových podmínek, které podpoří růst všech – dětí i pedagogů.
“Cesta do hlubin študákovy peněženky“
studenti ZČU